A A+ A++

 

CLIL i inne projekty PBL

* Piąta edycja projektu CLIL (Content and Language Integrated Learning) różniła się znacznie od poprzednich projektów prowadzonych przy współpracy Wydziału Budownictwa oraz Studium Języków Obcych. Ze względu na duże zainteresowanie studentów II roku udziałem w projekcie, po raz pierwszy obok grupy zaawansowanej (poziom angielskiego C1), uczestniczyła  w nim również grupa średniozaawansowana (poziom B2).

Z powodu pandemii oraz konieczności kontynuacji nauczania w sposób zdalny, praktyczna strona projektu (praca w laboratorium nad betonowymi obiektami) nie mogła niestety zostać zrealizowana, co na pewno obniżyło atrakcyjność całego przedsięwzięcia.

W tegorocznej edycji CLIL studenci stworzyli ciekawe i różnorodne projekty betonowych form dekoracyjno-użytkowych (między innymi lamp, donic, hantli, biżuterii i ramek obrazów), które po raz pierwszy miały być wykonane z kolorowego betonu.

Wartością dodaną projektu jest również nawiązanie współpracy z nowymi firmami, które przekazały materiały budowlane do realizacji zadań projektowych, takimi jak: BAUTECH Industry (zbrojenie rozproszone), ZWUKSO (pigmenty) oraz dużą hurtownią cementu.

Pomimo braku możliwości realizacji części technicznej, projekt został bardzo pozytywnie oceniony przez studentów w anonimowej ankiecie :

„Bardzo nam przykro, że nie udało się w tym roku zrealizować projektu CLIL jednak będąc jeszcze na uczelni przekonaliśmy się, że cała idea CLILu jest fantastyczna i pomaga nam rozwijać się w sposób, który nie jest zapewniony przez żaden inny przedmiot. Dziękujemy’.

‘Projekt jest bardzo ciekawy, uważam, że dużo więcej można się nauczyć w takiej formie zajęć, ponieważ nie uczymy się słówek z książek tylko z przydatnych bardziej praktycznych ćwiczeń’

‘It was awesome! Pomimo braku zajęć na uczelni i związanego z tym brakiem zajęć projektowych, zajęcia zdalne były naprawdę super poprowadzone’.

Mamy nadzieję, że część niezrealizowanych pomysłów oraz materiałów, które otrzymaliśmy, zostanie wykorzystana w przyszłych edycjach projektu.

Nad stroną merytoryczną projektu czuwała jak zwykle dr Małgorzata Gołaszewska a koordynatorami językowymi byli mgr Iwona Seta-Dąbrowska oraz mgr Janusz Sroka.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie