A A+ A++

BKM 2012

Metody przyspieszania pracy silnika fizycznego przy minimalnej utracie precyzji jego obliczeń. Projekt BKM (2012-2014)

Kierownik projektu:

Główni wykonawcy:

Opis:

Celem badań jest przyspieszenie pracy silnika fizycznego symulującego/animującego ruch złożonych układów przegubowych poprzez (i) specyficzną reprezentację złożonych przegubów (ii) optymalizację samej procedury symulującej.

Planowane prace obejmują próbę uzyskania dokładności definiowanych przegubów zbliżonej do metod opartych o wierne naśladowanie połączeń fizycznych, ale przy pomocy abstrakcji matematycznej, która ograniczy względny ruch połączonych obiektów do określonych podprzestrzeni ruchu. Spójna i ustandaryzowana definicja przegubu pozwala na dużo bardziej wydajne wymuszanie związanego z nim więzu kinematycznego w ramach symulatora.

Poza przyspieszeniem obliczeń poprzez bardziej wydajne wymuszanie złożonych połączeń między bryłami, ważna jest również oczywiście optymalizacja samego algorytmu symulacji, w tym zrównoleżenie jego obliczeń z wykorzystaniem wielordzeniowego CPU i/lub próba przeniesienia części z nich na GPU.

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie