BKM 2012
Metody przyspieszania pracy silnika fizycznego przy minimalnej utracie precyzji jego obliczeń. Projekt BKM (2012-2014)
Kierownik projektu:
- dr inż. A. Szczęsna
Główni wykonawcy:
- mgr inż. Jakub Stępień
- mgr inż. Kamil Lebek
Opis:
Celem badań jest przyspieszenie pracy silnika fizycznego symulującego/animującego ruch złożonych układów przegubowych poprzez (i) specyficzną reprezentację złożonych przegubów (ii) optymalizację samej procedury symulującej.
Planowane prace obejmują próbę uzyskania dokładności definiowanych przegubów zbliżonej do metod opartych o wierne naśladowanie połączeń fizycznych, ale przy pomocy abstrakcji matematycznej, która ograniczy względny ruch połączonych obiektów do określonych podprzestrzeni ruchu. Spójna i ustandaryzowana definicja przegubu pozwala na dużo bardziej wydajne wymuszanie związanego z nim więzu kinematycznego w ramach symulatora.
Poza przyspieszeniem obliczeń poprzez bardziej wydajne wymuszanie złożonych połączeń między bryłami, ważna jest również oczywiście optymalizacja samego algorytmu symulacji, w tym zrównoleżenie jego obliczeń z wykorzystaniem wielordzeniowego CPU i/lub próba przeniesienia części z nich na GPU.