A A+ A++
ico

Do zadań Działu Projektów Inwestycyjnych należą:

1) prowadzenie spraw, w tym przygotowanie lub udział w przygotowaniu wniosków projektowych, dotyczących finansowania inwestycji budowlanych i remontowych;

2) prowadzenie spraw, w tym udział w przygotowaniu wniosków projektowych, dotyczących finansowania inwestycji związanych z działalnością naukową, a także spraw związanych z dotacją na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowisk badawczych i specjalnej infrastruktury informatycznej;

3) dokonywanie wymaganych ustawą – Prawo budowlane okresowych przeglądów technicznych obiektów Uczelni;

4) wsparcie zarządców w zakresie planowanych inwestycji i remontów;

5) wykonywanie przedmiarów oraz opracowywanie kosztorysów inwestorskich planowanych zadań remontowych i inwestycyjnych niewymagających pozwolenia na budowę;

6) przygotowywanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na potrzeby postępowań przetargowych dotyczących robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę;

7) monitorowanie realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych;

8) prowadzenie nadzoru technicznego nad wykonywaniem zadań inwestycyjnych i remontowych, dokonywanie odbiorów pod względem ilościowym, jakościowym, terminowym i finansowym;

9) wsparcie zarządców w egzekwowaniu uprawnień gwarancyjnych na podstawie zawartych umów na roboty budowlane;

10) udział w komisjach oceniających przewidywany zakres robót w przypadkach awarii, wymagających zlecenia na zewnątrz;

11) pełnienie roli zarządcy dla obiektów sieci infrastrukturalnych, tj. energetycznej, kanalizacyjnej i wodnej, stanowiących własność Uczelni;

12) prowadzenie działowego archiwum dokumentacji techniczno-finansowej związanej z prowadzonymi zadaniami budowlanymi oraz obsługa zbiorów archiwum;

13) sporządzanie rocznych planów zadań inwestycyjnych i remontowych finansowanych z Funduszu Inwestycyjnego Rektora i Subwencji Rektora, kontrola stanu zaawansowania wydatków na roboty budowlane w odniesieniu do ustalonego budżetu, w ramach zawartych umów i zleceń dotyczących prowadzonych robót (gdy kierownik zadania jest pracownikiem Działu Projektów Inwestycyjnych);

14) weryfikacja SWZ do procedur przetargowych o udzielenie zamówienia na roboty budowlane.

Szczegółowy zakres obowiązków Działu Projektów Inwestycyjnych opisany jest w następujących Zarządzeniach Rektora Politechniki Śląskiej:

  • Z nr 25/2025 - Zarządzenie w sprawie zasad planowania i realizacji zadań inwestycyjnych oraz zadań remontowych na Politechnice Śląskiej
  • Z nr 26/2025 - Zarządzenie w sprawie „Zasad wykonywania zadań przez osoby uczestniczące w procesach realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych na Politechnice Śląskiej”
  • Z nr 43/2025 - Zarządzenie w sprawie zasad występowania z wnioskiem o przyznanie dotacji z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz procedowania umów dotacyjnych

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie