A A+ A++

Good practices in teaching

 

Na temat Dobrych praktyk prowadzenia zajęć dydaktycznych w naszej Uczelni rozmawialiśmy także z rozpoczynającymi kształcenie w Szkole Doktorów Doktorantami zagranicznymi. 29 października br. odbyło się ostatnie jesienne szkolenie w ramach Dobrych praktyk, które wprowadziło w kluczowe zasady dotyczące realizowania zajęć ze studentami naszą nową kadrę. Po uroczystym otwarciu spotkania przez Prorektor ds. Studenckich i Kształcenia Prof. dr hab. inż. Annę Chrobok oraz Dyrektor Centrum Nowoczesnego Kształcenia dr Annę Waligórę, nastąpiła część wykładowa, która stanowiła dużą porcję przydatnej wiedzy zarówno w aspekcie teorii, jak i praktyki nauczania. Dr inż. Paweł Lasek przedstawił temat (Grad) Student or Teacher or Both? omawiając zagadnienia takie jak: regulamin studiów, zasady komunikacji ze studentem, kwestie związane z utrzymywaniem koncentracji i zaangażowania studentów podczas zajęć oraz procesów związanych z doborem form realizacji pracy adekwatnie do celów kształcenia. Następnie dr hab. inż. Magdalena Palacz, Prof. PŚ w znakomity sposób przybliżyła Słuchaczom tematykę Modern education with elements of neurodidactics, omawiając nowoczesne podejście do kształcenia z akcentem na stosowanie zasad neurodydaktyki opartych o wyniki badań naukowych. Inspirujący wykład The teacher as a Master. What should an academic teacher be like? wygłosiła Prof. dr hab. inż. Danuta Gillner, charakteryzując takie zagadnienia jak profesjonalizm i autorytet nauczyciela akademickiego, szacunek i kulturę osobistą, odpowiedzialność za rozwój studenta i mentoring akademicki. Po przerwie kawowej, która była okazją do licznych dyskusji w tematyce szkoleń, dr inż. Paweł Lasek opowiedział o etyce pracy ze studentami, sposobie formułowania zadań, klarowności zasad oceniania, jak również przybliżył specyfikę pracy ze studentami z zagranicy. Spotkanie szkoleniowe zakończyła prezentacja dr inż. Tomasza Wałka na temat Teaching Materials as a Tool and Aid for Course Instructors. Pan Doktor omówił takie zagadnienia jak stopień przyswajania wiedzy przez studentów, formy przekazu treści merytorycznych, „łatwe” i „trudne” prezentacje oraz wykłady i ćwiczenia na Platformie Zdalnej Edukacji, dzieląc się ze Słuchaczami dużą dawką niezbędnej wiedzy dydaktycznej.

Idea szkoleń w ramach Dobrych praktyk prowadzenia zajęć dydaktycznych będzie powtarzana cyklicznie, a oferta wsparcia Centrum Nowoczesnego Kształcenia systematycznie wzbogacana.

 

 

 

 

 

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie