Start - Metody aktywizujące w pracy ze studentami i dobór narzędzi dydaktycznych w tym AI
Metody aktywizujące w pracy ze studentami i dobór narzędzi dydaktycznych w tym AI
Centrum Nowoczesnego Kształcenia Politechniki Śląskiej kontynuuje cykl szkoleń pn. „Game-based learning – edycja 2”, które pozwolą wzbogacić warsztat dydaktyczny i wspierają rozwój w roli nauczyciela w nowoczesnym środowisku edukacyjnym. Pakiet szkoleń realizowany pod nazwą „Game-based learning – edycja 2” obejmuje 5 szkoleń, które odpowiadają na wyzwania współczesnej dydaktyki.
15 listopada 2025 odbyły się drugie warsztaty: Metody aktywizujące stosowane w pracy ze studentami i dobór narzędzi dydaktycznych w tym AI.
Szkolenie skierowane było do nauczycieli akademickich, którzy chcą wzbogacić swój warsztat dydaktyczny o nowoczesne, aktywizujące metody nauczania oraz efektywnie wykorzystywać narzędzia cyfrowe – w tym rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji – w procesie kształcenia. Uczestnicy poznali najskuteczniejsze strategie angażowania studentów, wspierające rozwój kompetencji krytycznego myślenia, współpracy i samodzielnego uczenia się. Szkolenie miało charakter praktyczny, uczestnicy testowali wybrane metody podczas samodzielnej pracy.
W trakcie szkolenia nauczyciele akademiccy mieli szansę zapoznać się z takimi metodami aktywizującymi jak:
- Odwrócona klasa (Flipped Classroom),
- Dyskusja brainstorming,
- Metoda grup eksperckich (Jigsaw).
Mogli także rozwinąć zagadnienia dotyczące integracji narzędzi cyfrowych wspierających aktywne uczenie się, w tym:
- LMS Moodle,
- Copilot w Microsoft 365 jako wsparcie w projektowaniu materiałów dydaktycznych,
- Narzędzia AI wspomagające personalizację i automatyzację procesu uczenia się.
Szkolenie ukierunkowane było na:
- rozwój kompetencji cyfrowych i pedagogicznych w zakresie nowoczesnych metod nauczania;
- doskonalenie umiejętność projektowania angażujących zajęć, które wspierają aktywność studentów i rozwój ich kompetencji kluczowych;
- zwiększenie efektywności dydaktycznej dzięki wykorzystaniu technologii wspierających proces uczenia się.
II edycję cyklu szkoleń prowadzi dr Stefan Nowicki, trener kompetencji cyfrowych nauczycieli akademickich, instructional designer, absolwent Institute for Emerging Leadership in Online Learning (Online Learning Consortium & Washington State University). Certyfikowany Microsoft PowerPoint Specialist, Word Expert I Minecraft Trainer.
Następne szkolenie Gamifikacja w dydaktyce odbędzie się już 22.11.2025
Kolejne szkolenia realizowane są zgodnie z harmonogramem, a cykl zakończy się w styczniu 2026.
Serdecznie zapraszamy do Centrum Nowoczesnego Kształcenia. https://www.polsl.pl/cnk/