Start - Dobre praktyki kształcenia metodą PBL – edycja II
Dobre praktyki kształcenia metodą PBL – edycja II
28 października 2025 r. w Centrum Nowoczesnego Kształcenia odbył się kurs doskonalący pt. „Dobre praktyki kształcenia metodą PBL”, zorganizowany dla opiekunów projektów PBL realizowanych w ramach Programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB).
Uroczystego otwarcia kursu w imieniu Prof. dr hab. inż. Anna Chrobok, Prorektor do spraw Studenckich i Kształcenia dokonała dr Anna Waligóra Dyrektor Centrum Nowoczesnego Kształcenia, która powitała uczestników, przedstawiła program oraz zaprosiła do aktywnego udziału w spotkaniu.
Podczas kursu uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpień i prelekcji poświęconych teoretycznym i praktycznym aspektom nauczania metodą Project Based Learning (PBL). Eksperci przedstawili doświadczenia związane z organizacją pracy projektowej, ewaluacją efektów kształcenia oraz zarządzaniem zespołami studenckimi.
Wśród prelegentów znaleźli się:
- dr inż. Dariusz Buchczik – Nowoczesne kształcenie metodą PBL: kluczowe zagadnienia teoretyczne i praktyczne
- dr inż. Marzena Podgórska – Metodyka nauczania przez realizację projektów: zasady, organizacja, komunikacja, ewaluacja
- mgr Grażyna Maszniew, EMBA – Kluczowe aspekty formalne realizacji projektów PBL w ramach Programu IDUB
- prof. dr hab. inż. Mariola Saternus, dr inż. Adam Pilśniak, dr inż. Michał Marchacz, mgr inż. Kordian Dudzik, dr inż. Agnieszka Siewniak oraz dr inż. Dawid Lisicki – zaprezentowali Dobre praktyki kształcenia metodą PBL, omawiając na przykładzie zrealizowanych przez siebie projektów takie zagadnienia jak: sukcesy i efekty realizowanych PBL, przykłady podejmowanych działań i rozwiązań, sposoby radzenia sobie z problemami i trudnościami podczas realizacji PBL.
Spotkanie zakończyła wspólna dyskusja, podczas której uczestnicy wymieniali się doświadczeniami, omawiali wyzwania związane z realizacją projektów PBL oraz dzielili się pomysłami na rozwój nowoczesnych form dydaktyki akademickiej.
Kurs miał charakter zarówno edukacyjny, jak i inspirujący – stanowił przestrzeń do wymiany doświadczeń i pogłębienia wiedzy w zakresie metod aktywizujących studentów.
Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i prelegentom za zaangażowanie oraz aktywny udział w spotkaniu!