A A+ A++
PBL_miniaturka_final_2
Autor: PL     Publikacja: 29.10.2025     Aktualizacja: 23.11.2025

Dobre praktyki kształcenia metodą PBL – edycja II

28 października 2025 r. w Centrum Nowoczesnego Kształcenia odbył się kurs doskonalący pt. „Dobre praktyki kształcenia metodą PBL”, zorganizowany dla opiekunów projektów PBL realizowanych w ramach Programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza (IDUB).

Uroczystego otwarcia kursu w imieniu Prof. dr hab. inż. Anna Chrobok, Prorektor do spraw Studenckich i Kształcenia dokonała dr Anna Waligóra Dyrektor Centrum Nowoczesnego Kształcenia, która powitała uczestników, przedstawiła program oraz zaprosiła do aktywnego udziału w spotkaniu.

Podczas kursu uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpień i prelekcji poświęconych teoretycznym i praktycznym aspektom nauczania metodą Project Based Learning (PBL). Eksperci przedstawili doświadczenia związane z organizacją pracy projektowej, ewaluacją efektów kształcenia oraz zarządzaniem zespołami studenckimi.

Wśród prelegentów znaleźli się:

  • dr inż. Dariusz BuchczikNowoczesne kształcenie metodą PBL: kluczowe zagadnienia teoretyczne i praktyczne
  • dr inż. Marzena PodgórskaMetodyka nauczania przez realizację projektów: zasady, organizacja, komunikacja, ewaluacja
  • mgr Grażyna Maszniew, EMBAKluczowe aspekty formalne realizacji projektów PBL w ramach Programu IDUB
  • prof. dr hab. inż. Mariola Saternus, dr inż. Adam Pilśniak, dr inż. Michał Marchacz, mgr inż. Kordian Dudzik, dr inż. Agnieszka Siewniak oraz dr inż. Dawid Lisicki – zaprezentowali Dobre praktyki kształcenia metodą PBL, omawiając na przykładzie zrealizowanych przez siebie projektów takie zagadnienia jak: sukcesy i efekty realizowanych PBL, przykłady podejmowanych działań i rozwiązań, sposoby radzenia sobie z problemami i trudnościami podczas realizacji PBL.

Spotkanie zakończyła wspólna dyskusja, podczas której uczestnicy wymieniali się doświadczeniami, omawiali wyzwania związane z realizacją projektów PBL oraz dzielili się pomysłami na rozwój nowoczesnych form dydaktyki akademickiej.

Kurs miał charakter zarówno edukacyjny, jak i inspirujący – stanowił przestrzeń do wymiany doświadczeń i pogłębienia wiedzy w zakresie metod aktywizujących studentów.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom i prelegentom za zaangażowanie oraz aktywny udział w spotkaniu!

© Politechnika Śląska

Polityka prywatności

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie