A A+ A++

55 Konferencja Naukowa
Inżynieria Przedsięwzięć Budowlanych 2024

Informacje dla autorów 

Archiwum Inżynierii Lądowej

Informacje dla autorów:

  • Aktualny „template” wymagany przy zgłoszeniu artykułu do Redakcji jest dostępny pod adresem https://ace.il.pw.edu.pl/guidelines-for-authors/ 
  • Dostosowanie formy do wymaganego „template” będzie niezbędnie potrzebne przy składaniu artykułu przez system https://www.editorialsystem.com/ace/ do Redakcji.
  • Należy pamiętać o limicie 16 stron jakiego artykuł nie może przekraczać. 
  • Artykuły będą publikowane w czterech kolejnych numerach począwszy od numeru do którego będą przyjmowane artykuły w chwili dostarczenia przez organizatorów listy artykułów zakwalifikowanych do publikacji przez Komitet Naukowy konferencji. 
  • Autorzy artykułów zakwalifikowanych przez Komitet Naukowy sami wprowadzają artykuł do sytemu redakcyjnego https://www.editorialsystem.com/ace/ dostosowując jego formę do obowiązującego „template”. 
  • W przypadku artykułów autorstwa kilku osób autorzy wyznaczają autora korespondencyjnego, który jest odpowiedzialny za kontakty z Redakcją i jedynie on będzie upoważniony do prowadzenia korespondencji w imieniu współautorów. 
  • W razie zauważenia braku zgodności formy przygotowanego artykułu z obowiązującymi wymaganiami Redakcja zwróci autorowi korespondencyjnemu przysłany tekst do poprawy. 
  • Wprowadzając do systemu pliku należy zaznaczyć, że artykuł jest przygotowany na bazie referatu na konferencji, podając jej nazwę. 
  • W treści artykułu nie może być informacji, że artykuł jest referatem z konferencji, jedynie informacje o finansowaniu badań jeśli to konieczne. Artykuł powinien być przygotowany na podstawie referatu i uwzględniać uwagi recenzentów oraz ewentualne wnioski z dyskusji podczas prezentacji referatu. 

Materiały Budowlane

Informacje dla autorów:

  • Artykuł naukowy w miesięczniku MATERIAŁY BUDOWLANE musi mieć objętość minimum 4 str. w numerze (po opublikowaniu).
  • Na jedną stronę wchodzi 5500 znaków ze spacjami i ilustracjami (należy szacunkowo uwzględnić objętość grafiki).
  • Fotografie do zamieszczenia w artykule powinny mieć rozdzielczość 300 dpi.
    Tekst artykułu (z grafikami - rysunkami, fotografiami) powinien być przysłany w formacie doc, a dodatkowo grafiki osobno w formacie jpg lub tif lub pdf.
  • Szczegółowe wytyczne dotyczące przygotowania artykułów znajdują się  pod linkiem 
    https://www.materialybudowlane.info.pl/pl/14748 

Przegląd Budowlany

Informacje dla autorów:  

  1. Oryginalny artykuł –artykuł prezentujący oryginalne wyniki prac o charakterze naukowo-technicznym
  2. Artykuł przeglądowy – prezentujący stan wiedzy i/lub techniki w danym obszarze badawczym.
  3. Doniesienia naukowe – krótko prezentujące wstępne rezultaty badań o charakterze naukowo-technicznym o szczególnym znaczeniu.
  4. Studium przypadku – artykuł prezentujący dany przypadek z możliwością wyciągnięcia wniosków

 Wykazany przez autora charakter naukowo-techniczny artykułu stanowi podstawowe/wyjściowe kryterium  przygotowania artykułu do publikacji. 

1. Strona tytułowa pracy powinna zawierać: 

  •          Tytuł w języku polskim i angielskim,
  •          Imię/imiona nazwisko, afiliację i numer ORCID każdego z autorów oraz adres korespondencyjny do jednego z nich (autor korespondent):

tytuł/stopień naukowy, imię, nazwisko, afiliacja (wydział i nazwa uczelni lub nazwa instytucji zatrudniającej/nazwa firmy), ORCID, e-mail. 

2. Streszczenie /Abstract: 

Streszczenie w języku polskim i angielskim (do 250 słów oba) – treść streszczenia powinna w sposób prosty oddawać rzetelnie zawartość artykułu (cel pracy, wyniki i wnioski) bez odsyłaczy do rysunków, tabel, wzorów i bibliografii zawartych w tekście pracy. Streszczenie w języku angielskim musi być dokładnym tłumaczeniem tekstu polskiego. 

3. Słowa kluczowe:

W języku polskim i angielskim (4–5 słów) 

4. Tekst artykułu 

  • Teksty należy przygotować w postaci dokumentu MS Word, pisanego czcionką 12 pkt, interlinia 1,5 – wcięcie 1 cm, marginesy 2,5 cm. W tekście powinny być zaznaczone miejsca, do których odnoszą się rysunki.
  • Główny tekst artykułu powinien być poprzedzony krótkim wprowadzeniem wyjaśniającym cel pracy i jego uzasadnienie.
  • Tekst główny artykułu powinien zawierać śródtytuły i powinien kończyć się podsumowaniem i/lub wnioskami. Nie stosuje się numeracji kolejnych części artykułu – tylko same nazwy.
  • W tekście należy powoływać się na kolejne rysunki i tabele (rys. 1, tab. 1). Nie stosuje się odrębnej numeracji dla rysunków, wykresów i fotografii.
  • Wzory matematyczne prosimy przygotować za pomocą edytora MathType, kolejne – w całej pracy – numery wzorów piszemy przy prawym marginesie w nawiasach zwykłych. Zmienne powinny być pisane kursywą i wprowadzane wprost z klawiatury. Pod wzorami należy podać znaczenie poszczególnych oznaczeń, np..:

       (1)

gdzie: 

νkr – oznacza …., fn – wartość ….., D – średnica …., S – ………….. 

  • Prosimy również o dołączenie artykułu w pliku PDF.

5) Materiały graficzne – ilustracje – należy przygotować: 

  • Ilustracje należy dołączyć i ponumerować w oddzielnych plikach typu: TIFF, JPG albo PDF (rozdzielczość min. 300 dpi), wymagane są podpisy tabel i rysunków. W przypadku tabel wskazane jest dodatkowe przesłanie ich treści.
  • W tekście pracy należy wskazać miejsce umieszczenia tabel, rysunków i wzorów wraz z podpisem np.: tabl.1 podpis; 1 podpis, źródło: [2]/autor.
  • W przypadku fotografii przedstawiających osoby ( inne niż autorzy) należy dołączyć oświadczenia tych osób wyrażające zgodę na publikację tych zdjęć.

6. Wytyczne do przygotowania bibliografii: 

Materiały, na które autor się powołuje, należy zestawić na końcu artykułu w następujący sposób: 

  • Materiały (artykuły, książki, normy) powinny być numerowane zgodnie z kolejnością ich cytowania w tekście za pomocą numeracji w nawiasie kwadratowym, np. [1], [2-5].
  • Daną pozycję należy wymienić w spisie tylko raz, gdy występuje po raz pierwszy. Przy kolejnym odwołaniu w tekście danej pozycji oznaczamy w treści taki sam zapis np. [1].
  • Forma zapisu wg wzoru:
    – Czasopisma: Imię i nazwisko/Imiona nazwiska autorów, tytuł artykułu, tytuł czasopisma, tom, rok wydania, numer wydania, numer DOI (lub jeżeli nie ma numeru DOI – numery stron),
    – Książki: nazwisko(a) i inicjały imion autora(ów), tytuł książki, tom, wydawnictwo, miejsce wydania: rok wydania,
    – Normy: numer normy, rok wydania, tytuł,
    – www: dokładny adres strony www, do której autor(rzy) się odwołuje oraz datę dostępu, 

– W przypadku cytowania pracy doktorskiej należy podać nazwisko autora, tytuł pracy, miejsce obrony pracy doktorskiej, 

 – W przypadku cytowania patentu należy podać nazwisko/a autora/ów  nazwę instytucji lub firmy, którą autor reprezentuje, datę i numer patentu. 

  •          Autocytowania nie powinny przekraczać 20% pozycji bibliografii.
  •          Spis zawiera wszystkie pozycje w kolejności powoływania na nie w tekście.

 Objętość tekstu artykułu naukowego lub przeglądowego nie powinna przekraczać 9 stron (4400 znaków/strona, czcionka 12) wraz z piśmiennictwem rysunkami i tabelami oraz podpisami pod rysunki i tabele. Po złożeniu artykuł mieści się na 4-5 stronach. 

© Politechnika Śląska

Ogólna klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych przez Politechnikę Śląską

Całkowitą odpowiedzialność za poprawność, aktualność i zgodność z przepisami prawa materiałów publikowanych za pośrednictwem serwisu internetowego Politechniki Śląskiej ponoszą ich autorzy - jednostki organizacyjne, w których materiały informacyjne wytworzono. Prowadzenie: Centrum Informatyczne Politechniki Śląskiej (www@polsl.pl)

Zasady wykorzystywania „ciasteczek” (ang. cookies) w serwisach internetowych Politechniki Śląskiej

Deklaracja dostępności

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie