A A+ A++
photo
Author: System Published at: 26.10.2020

Nominacja do nagrody EDUinspiracje 2020

Z ogromną przyjemnością informujemy o przyznaniu nominacji w kategorii Szkolnictwo wyższe do nagrody EDUinspiracje 2020 za realizację projektu pt. Innovative Open Education on IoT: improving higher education for European digital global competitiveness (Innowacyjne nauczanie w dziedzinie IoT: wzmocnienie konkurencyjności europejskiego szkolnictwa wyższego w globalnym, cyfrowym rynku). IOT-OPEN.EU to projekt, który był realizowany przez konsorcjum partnerów z UE oraz partnera zewnętrznego z Rosji.
Pan dr inż. Piotr Czekalski z Katedry Grafiki, Wizji Komputerowej i Systemów Cyfrowych był  jego kierownikiem.
 
GRATULUJEMY i oczekujemy na zwycięstwo!
 
Celem konkursu EDUinspiracje jest wyłonienie najbardziej wartościowych projektów, szczególnie w zakresie upowszechniania rezultatów, dzielenia się swoim doświadczeniem oraz sukcesem z innymi. Konkurs EDUinspiracje jest realizowany pod hasłem: „Działam Upowszechniam, Inspiruje”. Więcej informacji o konkursie znajdą Państwo na stronie http://eduinspiracje.org.pl/. Nominacji kandydatów do nagrody dokonali eksperci Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Projekty były oceniane według kryteriów, które zgodnie z wymogami Komisji Europejskiej stanowią wytyczne w zakresie wyboru najlepszych praktyk. Ostatecznego wyboru laureatów dokona Kapituła konkursu. Laureaci zostaną ogłoszeni podczas gali, na którą zaprosimy wszystkich nominowanych w konkursie.
 
Poniżej wypowiedź Pana dr. inż. Piotra Czekalskiego:
Gdy w 2015 planowaliśmy, a w 2016 roku rozpoczynaliśmy projekt, nasze doświadczenia z nauczaniem zdalnym ograniczały się do wykorzystywania w nieznacznym stopniu platformy zdalnej edukacji. Nie mieliśmy dużych doświadczeń z tworzeniem kontentu dla szerokiego gremium odbiorców, choć w naszej Alma Mater już w tym czasie były szkolenia z zakresu zdalnej edukacji przez które przechodził personel naukowo-dydaktyczny i dydaktyczny Uczelni oraz mieliśmy przygotowany program wirtualizacji nauczania, studio TV jak i zasoby do tworzenia treści, zgodnie z obserwowanymi trendami na świecie. Już wtedy przewidywaliśmy, że edukacja w szkolnictwie wyższym będzie ewoluowała w kierunku nauczania osobistego i spersonalizowanego, w szczególności z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Równolegle obserwowaliśmy, jak uczelnie z listy rankingowej 100 najlepszych na świecie, aktywnie tworzą zawartość dla platform masowych kursów on-line takich jak np. Coursera czy EDX. Okazało się, że studiować można zdalnie, ewentualnie pojawiając się na uczelni w celu zaliczenia egzaminów, obron i prezentacji. Można w ten sposób skończyć studia inżynierskie czy magisterskie na słynym MIT czy Oxfordzie.
Jednocześnie w sieci Internet masowo powstawały platformy "dla każdego", w których można było zaprezentować swoje projekty oraz wiedzę, jak choćby znany Instructables.com, który jest projektem komercyjnym. Wymiana informacji technicznych jest obecna w sieci od dawna, głównie w postaci forów dyskusyjnych. Dobrym i lokalnym przykładem jest portal elektroda.pl. Oczywiście sama treść pisana jest na dzień dzisiejszy nieatrakcyjna i obserwując nasze dzieci widzimy, że większość wiedzy wyszukują one w postaci prezentacji multimedialnych, a głównie filmów na platformach streamingowych. Youtube oraz podobne portale są w tej chwili jednymi z największych źródeł wiedzy dla młodego pokolenia, choć oczywiście bardzo pofragmentowanej, nieusystematyzowanej i czasami o wątpliwej jakości. Te wszystkie fakty miały wpływ na kształt naszego projektu.
Przez pierwsze 2 lata realizacji projektu IOT-OPEN.EU mieliśmy okazję doszkolić się w zakresie tworzenia zawartości zdalnej oraz zrozumieliśmy, że ścieżka, którą idziemy pokrywa się z trendami pojawiającymi się w szkolnictwie wyższym w krajach tworzących nowe trendy, takich jak USA, Kanada, Chiny, Singapur, Malezja, Australia. Udało nam się przygotować i uruchomić kursy zarówno lokalnie na naszej platformie zdalnej edukacji jak i globalnie, na platformie EDX, dzięki wsparciu naszego rosyjskiego konsorcjanta, i z nieukrywaną satysfakcją obserwowaliśmy, jak liczba osób studiujących przekracza kolejne tysiące, a w statystykach liczba krajów, z których mamy studentów wirtualnych przekroczyła grubo setkę. Nasze kursy były i nadal są "studiowane" praktycznie w każdym zakątku świata, od Australii po Hawaje i od Norwegii po RPA.
Rok 2020 i pojawienie się wirusa sporo zmieniło w szkolnictwie, nagle okazało się, że z innowacyjnego projektu wyklarował się standard idealnie pasujący do bieżacej sytuacji. Z dnia na dzień uczelnie stały się wirtualne, a liczba pobrań materiałów, które przygotowaliśmy w ramach projektu dla nauczycieli i wykładowców nagle wzrosła. Mieliśmy też wyjątkowe szczęście, że uruchomiliśmy projekt tak wcześnie - po pierwsze już w marcu wiedzieliśmy "co i jak" trzeba robić, zanim pojawiły się ogólnopolskie i lokalne wytyczne w tym zakresie, po drugie ... zasadniczo byliśmy gotowi do rozpoczęcia zajęć od razu (a część z nich była już realizowana w modelu zdalnym wcześniej). Zdalne laboratoria VREL, które stworzyliśmy w ramach projektu, okazały się hitem na tyle dużym, że w te wakacje zostaliśmy zmuszeni do rozbudowania laboratoriów o kolejne stanowiska oraz wymianę serwera zarządzającego na nowy, ze względu na ogromne powodzenie tej formy zajęć. Wygląda na to, że nowy model nauczania pozostanie z nami na dłużej: COVID przyspieszył proces transformacji.
Poza samym projektem i doświadczeniami oraz rozwojem osobistym, Erasmus+ dał nam jeszcze jedną, ogromną wartość: konsorcjum partnerów (zarówno instytucji jak i osób), która współpracuje ze sobą w szerokim zakresie, nie tylko edukacyjnym. Realizujemy razem kolejne projekty, wyjeżdżamy na wymiany oraz współpracujemy naukowo. Zostaliśmy grupą znajomych osób na szczeblu zarówno zawodowym jak i towarzyskim. Często śmiejemy się, że od czasu rozpoczęcia projektu mamy zdecydowanie więcej znajomych za granicą, niż w rodzimych krajach.
Share:fbtwitter
photo

Extended deadline for submission of abstracts to COPM2025

Bogusława Słowak
2025-04-15 11:13:00
2025-04-30 13:49:52
15.04.2025
photo

Praca doktorska Wojciecha Dudzika wyróżniona za najlepszą rozprawę doktorską w dziedzinie sztucznej inteligencji!

Bogusława Słowak
2024-12-16 15:49:43
2024-12-16 15:52:21
16.12.2024
photo

Online Information Meeting for Candidates for Master Studies in Informatics- Wednesday, 18 December

Bogusława Słowak
2024-12-10 15:39:00
2024-12-10 17:13:30
10.12.2024
photo

Online Information Meeting about Master’s Studies in Control, Electronics, and Information Engineering (CEIE), December 11, 2024 at 5:00 PM

Bogusława Słowak
2024-12-06 14:24:00
2024-12-10 17:04:45
06.12.2024

Show more

Events

Show all
18.12

Online Information Meeting for Candidates for Master Studies in Informatics

11.12

Online Information Meeting about Master’s Studies in Control, Electronics, and Information Engineering (CEIE) at 5:00 PM

13.12

Information meeting for candidates for Control, Electronic, and Information Engineering studiesat 18:00(EN)

15.05

Opening of Katowice location of the Faculty of Automatic Control, Electronics and Computer Science and Intel modern laboratory

15.12

POB1 seminar - 15 December 2021

18.12

Information meeting for candidates for master studies in Informatics at 18:00 pm

24.05

Intel University Day

06.03

ERASMUS+ program - information meeting

07.02

On-site information meetings: 𝐀𝐒𝐈𝐂 𝐃𝐞𝐬𝐢𝐠𝐧 𝐚𝐧𝐝 𝐕𝐞𝐫𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧 New master's degree program

06.02

Online information meetings: 𝐀𝐒𝐈𝐂 𝐃𝐞𝐬𝐢𝐠𝐧 𝐚𝐧𝐝 𝐕𝐞𝐫𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐭𝐢𝐨𝐧

11.01

POB1 seminar at 16:00 p.m

20.12

Information meeting on the Control, Electronic and Information Engineering master studies at 16:00.

14.12

POB1 seminar, 16:00 p.m

14.12

Invitation to an Information meeting on the Master's studies in the field of informatics

18.11

26th Gliwice Scientific Meetings

18.10

Dean's hours from 10.00 am to. 2 p.m, for all students of the Faculty of Automatic Control, Electronics and Computer Science

17.10

Alstom D&IS Europe management visited to the Faculty of Automatic Control, Electronics and Computer Science

07.10

Ceremonial inauguration of the academic year 2022/2023, at the Faculty of Automatic Control, Electronics and Computer Science

04.10

ERASMUS+ program - information meeting

18.05

Drugie międzynarodowe seminarium projektu CoBotAGV

13.05

Workshop Deep Learning Recommender Systems,from the Warsaw branch of NVIDIA

27.04

Dean's hours, April 27'st for all students of the Faculty

20.04

POB1 seminar - Wednesday 20 April 4pm, zoom meeting, our guest: dr. Jacob T. Sturdy from NTNU Trondheim

04.04

April 5 to 8: visit the Belimo Roadshow Truck standing in the internal parking lot of the AEI Faculty

29.03

On March 29, 2022, SAP company will be at the AEI Faculty as part of the Employer's Days.

11.03

ERASMUS+ program - information meeting - at March 11th.

19.01

Seminarium POB1 -19 stycznia 2022- gościem będzie dr hab. inż. Przemysław Biecek, prof. PW & UW.

18.01

Invitation to an Information meeting on the Master's studies in the field of and Aeronautics Aerospace Engineering on 18 January 2022 at 3:00 pm on the zoom platform

14.12

Information meeting on the Master's studies in the field of informatics

03.12

Invitation to an Information meeting on the Master's studies in the field of Control, Electronic, and Information Engineering (Macrocourse) on December 3rd (Friday) at 17:00.

01.12

Day with Employer: Vtool Lecture on 1.12.2021 at 15:00 PM

23.11

POB1 seminar - Nov 23, 2021 at 04:00 PM, our guest: Dr Silvana Greca, University of Tirana

07.11

Recruitment to Huawei „Seeds for the Future” program Until 7th November !

02.11

2 November 2021 declared a day off for students

22.10

October 22nd ERASMUS+ program - information meeting

21.10

Dean's hours, Oct. 21'st for all students of the Faculty

20.10

Dean's hours, Oct. 20'st for first-year students

18.10

SUT International Staff Training Week 2021., 18-22 OCT 2021

27.09

POB1 seminar, September 27: Lecture by Dr Mohsen Akbari, University of Victoria, Canada

25.06

June 25-28: Series of remote expert lectures on "GPU Computing", by Prof. Che-Lun Hung of the Institute Industrial of National Yang Ming University in Taipei, Taiwan.

17.06

IT Banashi with FUJITSU

15.06

Panele z udziałem ekspertów z naszego Wydziału na Międzynarodowych Targach Wynalazków i Innowacji INTARG®

27.02

SAS Data Science Hackathon – Analityczny turniej dla studentów

© Silesian University of Technology

General information clause on the processing of personal data by the Silesian University of Technology

The authors - the organizational units in which the information materials were produced, are fully responsible for the correctness, up-to-date and legal compliance with the provisions of the law. Hosted by: IT Center of the Silesian University of Technology ()

Data availability statement

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie