A A+ A++

Specjalność - Interaktywna Grafika Trójwymiarowa (IGT)

Specjalność:  Interaktywna Grafika Trójwymiarowa (IGT)
Informatyka, S2

Charakterystyka specjalności

Specjalność Interaktywna Grafika Trójwymiarowa (IGT) na stopniu drugim, kierunku Informatyka została po raz pierwszy otwarta w roku akademickim 2007/2008 i była jedną z pierwszych specjalności dotyczącej gier komputerowych w Polsce.

Grafika komputerowa i gry komputerowe to szybko rozwijająca się dziedzina przemysłu rozrywkowego oferująca ciekawą, wymagającą i bardzo kreatywną pracę. Chociaż entuzjastyczne podejście jest tutaj na wagę złota, równie ważne są też umiejętności i wiedza. Konkurencja jest nie mniejsza niż w innych dziedzinach rozrywki i nie zawsze łatwo jest zacząć. Zdobycie odpowiedniej edukacji powinno być pierwszym krokiem do sukcesu.

W ostatnich latach gry komputerowe przeszły długą drogę od ciekawostki dostępnej dla nielicznych do jednej z najbardziej popularnych form rozgrywki dla dzieci i dorosłych. Wraz ze wzrostem popularności tej gałęzi rozrywki zwiększa się też zapotrzebowanie na ludzi posiadających wiedzę i umiejętności umożliwiające tworzenie i produkcję gier komputerowych.

Proponowana specjalność została zaprojektowana, aby dać Studentom szerokie podstawy tworzenia gier komputerowych ze szczególnym naciskiem na aspekty techniczne i programistyczne. Studenci będą mieli okazję nauczyć się zaawansowanych metod programistycznych i stosować je w rozwiązywaniu problemów typowych dla gier komputerowych. Najwięcej czasu poświęcone będzie zagadnieniom grafiki komputerowej czasu rzeczywistego, sztucznej inteligencji i algorytmice oraz fizyce i podstawach interakcji obiektów w złożonych scenach trójwymiarowych.

Na specjalności duży nacisk położony będzie nie tylko na rozwiązywanie pojedynczych problemów, ale również na projektowanie i tworzenie aplikacji wykorzystujących wiele skomplikowanych podsystemów jednocześnie, gdzie sztuką i umiejętnością samą w sobie jest nie tylko napisanie pojedynczych części, ale również złożenie ich w działającą całość. Doświadczenie zdobyte na IGT będzie przydatne również w innych dziedzinach informatyki, ponieważ programowanie gier i złożonych aplikacji multimedialnych pozwala nabrać ogólnego doświadczenia programistycznego, uczy pracy w zespole oraz projektowania zarówno dużych, złożonych aplikacji, jak i pojedynczych podsystemów przeznaczonych do pracy w bardziej złożonym środowisku.

Na specjalności Interaktywna Grafika Trójwymiarowa prezentowane są aspekty programistyczne, algorytmiczne i technologiczne tworzenia interaktywnych aplikacji graficznych ze szczególnym uwzględnieniem gier komputerowych. Studenci nabywają praktycznych umiejętności w korzystaniu z szerokiego zestawu narzędzi programistycznych od programowania w API graficznych (OpenGL, Vulkan i DirectX) po wykorzystanie silników graficznych (Unity) oraz wykorzystanie środowiska rozszerzonej czy wirtualnej rzeczywistości. Przedstawiana jest również technologia tworzenia gier komputerowych na urządzenia mobilne.

Profil studenta

Interaktywna Grafika Trójwymiarowa to specjalność dla:

  • ludzi, których intryguje, jak powstają gry komputerowe,
  • ludzi, którzy pasjonują się programowaniem,
  • ludzi kreatywnych, których pociąga możliwość stworzenia wirtualnego świata,
  • ludzi zainteresowanych tematyką grafiki komputerowej i algorytmiki,
  • ludzi chcących w przyszłości mieć pracę, która będzie jednocześnie pasją i zabawą.

Wymagania wstępne

Udział w specjalności wymaga podstawowej znajomości matematyki, fizyki, programowania (C++, C#) i grafiki komputerowej na poziomie inżynierskim.

Zagadnienia

W ramach tej specjalności studenci nabywają dodatkową wiedzę w następujących obszarach:

  • Zaawansowanej grafiki komputerowej
  • Programowania interaktywnych aplikacji grafiki komputerowej
  • Systemów wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
  • Programowania gier komputerowych
  • Renderingu

Przedmioty specjalnościowe

  • Programowanie w API graficznych
  • Zaawansowane techniki programowania grafiki komputerowej
  • Programowanie gier komputerowych
  • Dostępność w grach mobilnych
  • Rendering realistycznych obrazów
  • Systemy wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
  • Zaawansowana analiza obrazu, wideo i ruchu
  • Elementy sztucznej inteligencji w grach komputerowych

Profil absolwenta

Absolwenci tej specjalności będą mogli znaleźć zatrudnienie w następujących obszarach:

  • Projektowania i programowania gier komputerowych
  • Programowania aplikacji grafiki 3D
  • Programowania aplikacji wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości
  • Tworzenia rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji na potrzeby gier komputerowych
  • Projektowania i programowania gier na urządzenia mobilne

PRESENTATION OF SPECIALTIES - PDF

© Silesian University of Technology

General information clause on the processing of personal data by the Silesian University of Technology

The authors - the organizational units in which the information materials were produced, are fully responsible for the correctness, up-to-date and legal compliance with the provisions of the law. Hosted by: IT Center of the Silesian University of Technology ()

Data availability statement

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie