A A+ A++
pob5

POB5.T7 Applications of virtual and augmented reality,

applications of vision systems

POB5.T7 Applications of virtual and augmented reality,

applications of vision systems

The Virtual Reality sub-area is related to the issues of virtual and augmented purity in industrial applications.
This sub-area includes activities related to training systems and the improvement of data presentation methods.


The issues related to training concern the introduction of virtual reality technology into training processes. An example may be simulators designed for uniformed services, the purpose of which is to reproduce real situations, and thus familiarize training officers with the situations that they may encounter while performing their duties. The second element related to the training is the implementation of on-the-job training courses for assembly line employees. Trainings carried out in the traditional way may disrupt the operation of assembly lines and threaten work safety. The introduction of training systems using virtual reality can improve and automate the process of training new employees.

The second aspect of using virtual reality is the presentation of data sets in a way that allows the transfer of more information. In this case, we are dealing with augmented reality techniques. Research conducted in this direction is used to develop the technology of data presentation and its presentation in a way that allows optimal transmission to the user.

Podobszar Wirtualna Rzeczywistość jest związany z zagadnieniami wirtualnej i poszerzonej przeczystości w aplikacjach przemysłowych.

W ramach tego podobszaru można wyróżnić działania związane z systemami szkolenia oraz usprawnieniem metod prezentacji danych.

Zagadnienia związek ze szkoleniami dotyczą wprowadzania technologii wirtualnej rzeczywistości w procesy szkoleniowe. Przykładem mogą być symulatory projektowane dla służb mundurowych, których celem jest odwzorowanie rzeczywistych sytuacji, a przez to zapoznanie szkolących się funkcjonariuszy z sytuacjami, jakie mogą napotkać w trakcie pełnienia obowiązków służbowych. Drugim elementem związanym ze szkoleniami jest realizacja szkoleń stanowiskowych pracowników linii montażowych. Szkolenia realizowane w tradycyjny sposób mogą zakłócać pracę linii montażowych oraz zagrażać bezpieczeństwu pracy. Wprowadzenie systemów szkoleniowych wykorzystujących wirtualną rzeczywistość może w usprawnić i zautomatyzować proces szkolenia nowych pracowników.

Drugim aspektem wykorzystania wirtualnej rzeczywistości jest prezentacja zestawów danych w sposób umożliwiający przekazanie większej ilości informacji. W takim przypadku mamy do czynienia z technikami poszerzonej rzeczywistości. Badania prowadzone w tym kierunku służą do opracowania technologii prezentacji danych oraz ich prezentacji w sposób umożliwiający optymalne przekazanie użytkownikowi.  

Coordinator:

dr inż. Krzysztof Daniec
krzysztof.daniec@polsl.pl  

© Silesian University of Technology

General information clause on the processing of personal data by the Silesian University of Technology

The authors - the organizational units in which the information materials were produced, are fully responsible for the correctness, up-to-date and legal compliance with the provisions of the law. Hosted by: IT Center of the Silesian University of Technology ()

Rules for the use of "cookies" on the websites of the Silesian University of Technology

Data availability statement

„E-Politechnika Śląska - utworzenie platformy elektronicznych usług publicznych Politechniki Śląskiej”

Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie
Fundusze Europejskie