Lingwista, glottopedagog, glottodydaktyk
2005: doktor nauk humanistycznych, Uniwersytet Jagielloński
2014: doktor habilitowany nauk humanistycznych, Uniwersytet Jagielloński
2016: profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Warszawskiego
2017: profesor nadzwyczajny/uczelni Politechniki Śląskiej
Absolwent filologii germańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, dodatkowo studiował filologię włoską i francuską na Freie Universität w Berlinie i Université Paris 3 (La Sorbonne Nouvelle). Absolwent studiów podyplomowych z zakresu psychologii pozytywnej. Trener, mentor i akredytowany tutor akademicki. Promotor doktoratów z zakresu glottodydaktyki.
Autor i współautor podręczników i materiałów do nauki języków obcych oraz szkolnych programów nauczania.
Zainteresowania badacze:
- pedagogika językowa
- glottodydaktyka ogólna i porównawcza
- pedeutologia (kształcenie nauczycieli języków obcych)
- nauczanie międzykulturowe i kulturowe uwarunkowania kształcenia językowego
- dydaktyka języków dla potrzeb zawodowych
- nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego w tle procesów migracji
Prowadzone przedmioty:
Seminarium dyplomowe
Dydaktyka języków obcych
Psychologia komunikacji
Wybrane publikacje (monografie):
- Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców. Podejście porównawcze, Universitas, Kraków 2010, ss. 232.
- Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech. W stronę glottodydaktyki porównawczej, Księgarnia Akademicka, Kraków 2013, ss. 360.
- Krakowska szkoła glottodydaktyki porównawczej na tle rozwoju glottodydaktyki ogólnej i polonistycznej, Księgarnia Akademicka, Kraków 2014, ss. 168.
- Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne, Księgarnia Akademicka, Kraków 2018, ss. 298.
- Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019, ss. 508.