Ukończone studia na kierunku filologia angielska ze specjalizacją literaturoznawczą (Uniwersytet Śląski, Wydział Filologiczny).
Magister nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa; praca magisterska poświęcona dramatowi amerykańskiemu, ze szczególnym uwzględnieniem twórczości Tennessee Williamsa.
Doświadczenie zawodowe: nauczyciel języka angielskiego w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych w Gliwicach; od 2010 r. nauczyciel akademicki w Kolegium Języków Obcych Politechniki Śląskiej, przekształconym w 2016 r. w Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych, obecnie (od 01.10.2019 r.) nauczyciel akademicki w Instytucie Badań nad Edukacją i Komunikacją.
Zainteresowania badacze:
- współczesna literatura polska i anglojęzyczna
- amerykańska literatura etniczna i żydowska
- rola i miejsce historii i kultury w dydaktyce
- znaczenie literatury i dyskursu literackiego w edukacji humanistycznej
- nowoczesne teorie i metodyka nauczania języka obcego (EMI, CLIL)
- historia Żydów i literatura żydowska, w szczególności rola pamięci i badania nad Holokaustem
Prowadzone przedmioty:
- Trening Kompetencji Komunikacyjnych – Pisanie
- Elementy kultury krajów języka B (j. angielskiego)
- Historia literatury amerykańskiej
- Historia USA
- Realioznawstwo amerykańskie
- Interpretacje współczesnej literatury anglojęzycznej
Wybrane publikacje:
- Memory and Language in Anita Rau Badami’s ‘Tamarind Mem’ (w: Identity through Art, Thought and the Imaginary in the Canadian Space, Masaryk University, Brno, 2009)
- Narrating the Hyphenated Self in Fred Wah’s Biotext ‘Diamond Grill’ (w: From the Foundations of Quebec City to Present-Day Canada 1608-2008: Retrospections, Path of Change, Challenges, Para, Katowice, 2009)
- Legendy kanadyjskie, czyli dziwny przypadek Wendigo w świetle psychologii archetypów Carla Gustava Junga (w: Obce/Inne, Kolegium Języków Obcych Politechniki Śląskiej, 2015)