Zapomogę może otrzymać student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. Do przejściowo trudnych sytuacji życiowych zalicza się w szczególności:
- nieszczęśliwy wypadek studenta,
- choroba studenta, jego rodziców, dziecka lub współmałżonka, jeżeli wymaga zakupu kosztownych leków,
- utrata rodziców, opiekunów, dziecka lub współmałżonka,
- zniszczenie mieszkania, domu lub gospodarstwa na skutek pożaru, powodzi lub klęski żywiołowej.
Wniosek o przyznanie zapomogi należy złożyć niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od daty zdarzenia uprawniającego do przyznania świadczenia. Zapomoga może być przyznana nie częściej niż 2 razy w roku akademickim. Student nie może otrzymać zapomogi dwa i więcej razy na to samo zdarzenie powodujące przejściową trudną sytuację życiową.
Wniosek o zapomogę na rok akademicki 2020/2021 należy składać wyłącznie w wersji elektronicznej przez Uniwersytecki System Obsługi Studentów (USOSweb) w określonych przez Regulamin świadczeń dla studentów Politechniki Śląskiej terminach.
Wezwania do uzupełnienia lub poprawy wniosku, oraz decyzja o przyznaniu/nieprzyznaniu zapomogi będzie wysyłana do studentów tylko za pośrednictwem USOSweb. Student jest zobowiązany do regularnego odbierania uczelnianej poczty elektronicznej.
Wniosek uznaje się za złożony w momencie podpisania go kodem przesłanym przez system USOSweb na indywidualny uczelniany adres mailowy studenta.
Termin składania wniosku w miesiącu październiku: do 9 października 2020 r.
Termin składania wniosku o przyznanie świadczenia w kolejnych miesiącach: od 1 do 5 dnia każdego miesiąca.
Do wniosku należy dołączyć przygotowane wcześniej dokumenty (skany w formacie PDF), potwierdzające takie zdarzenie.
Wysokości świadczeń dla studentów Politechniki Śląskie w roku akademickim 2020/2021